We zijn begonnen met digitaal inschrijven om het werk voor de praktijk makkelijker te maken. Assistentes zeggen dat ze per inschrijving 15 tot 20 minuten tijd besparen. Als alle praktijken Digitaal Inschrijven gebruiken, kan de RHO altijd zien hoeveel plek er is per postcode en waar het knelt.
Makkelijk een nieuwe huisarts vinden
Patiënten zien welke huisartspraktijken open zijn en kunnen zoeken op hun postcodegebied
Uitruilen van patiënten
Praktijken kunnen patiënten ruilen als ze niet meer in de wijk wonen. Wij sturen dan namens de huisarts een brief naar de patiënt. In die brief staat dat de patiënt zich kan inschrijven bij een huisarts dichtbij.
Zicht op capaciteit
De RHO kan per postcode zien hoeveel praktijken open of dicht zijn. Ook ziet de RHO hoeveel mensen op de wachtlijst staan en hoeveel mensen zich hebben ingeschreven.
In gesprek over Digitaal Inschrijven?
We leren graag meer over jullie lokale wensen en vragen.